EIR/IR-CB(A)

Pro výcvik EIR/IR-CB(A) si můžete zvolit všechny naše jednomotorové letouny Cessna nebo Piper. K nácviku 
přístrojových přiblížení využíváme především letiště Vodochody, Karlovy Vary, Ostrava a Brno, v 
rámci kurzu ale provádíme i lety do zahraničí (zejména na letiště Drážďany, Lipsko, Wroclav nebo 
Hof). Všichni naši instruktoři pro výcvik IR mají praxi z létání u aerolinek, což je zárukou jejich vysoké 
odbornosti.

 


Cíl kurzu:


Cílem modulového kurzu EIR/IR-CB(A) je vycvičit piloty na úroveň odborné způsobilosti nezbytnou k řízení 
letounů při letech IFR a za meteorologických podmínek pro let podle přístrojů (IMC). Žák musí být po 
ukončení výcviku schopen pilotovat jednomotorové, případně vícemotorové letouny při letech IFR s 
minimální výškou rozhodnutí 200 ft. Výcvikový kurz nesmí být ukončen do doby, než bude žadatel o 
EIR/IR-CB(A) schopen pilotovat letoun dle postupů a obratů požadovaných při zkoušce dovednosti s úrovní 
dostatečné schopnosti, přiměřené právům držitele EIR/IR-CB(A).

 

Vstupní požadavky:


• Zdravotní způsobilost 1. nebo 2. třídy; v případě, že jste držitelem 2. třídy musíte úspěšně 
absolvovat vyšetření tónovou audiometrií
• Kvalifikace pro lety v noci
• Absolvování kurzu a zkoušky IFR English
• 50h jako velitel letounu při navigačních letech

 

Obsah a rozsah výcviku


Výcvik EIR provádíme v rozsahu 15 hodin na letounu. Letový výcvik probíhá na letounech Cessna 172, Cessna 172RG nebo Piper PA-28/PA-28R. Teoretická výuka EIR/IR-CB(A) je (narozdíl od ATPL) poskytována přímo na letišti v Roudnici nad Labem.

Jádrem modulu je procedurální ovládání letounu podle přístrojů během odletu, letu po trati, přesných i nepřesných přístrojových přiblížení, vyčkávání a nouzových postupech. To vše za pomocí radionavigačních 
zařízení vč. satelitní navigace. Výcvik probíhá v plném rozsahu s instruktorem na palubě. Po absolvování zkoušky EIR může uchazeč pokračovat ve výcviku k získání plnohodnotné kvalifikace IR-CB(A).

Zkouška


Během praktické zkoušky EIR prokážete před examinátorem Úřadu pro civilní letectví schopnost  bezpečně ovládat letoun za IFR. Po návazném výcviku IR-CB(A) poté prokážete schopnost ovládat letoun dle přístrojů během všech fází letu se zaměřením na přístrojová přiblížení na 
letišti Vodochody a Karlovy Vary.


Další články




Rezervace letadel

Uživatelské jméno:   Přihlašte se do rezervačního systému letadel pomocí přiděleného uživatelského jména a hesla.
Heslo:
 

Poslední aktuality

kurz IFR EN/PBN

Vážení piloti, 23.3.2020 zahajujeme v učebně v Praze Holešovicích kurz IFR EN/PBN. Učební plán počítá s pěti večery po 3h. Termíny následujících lekcí budou voleny vždy tak, aby pokud možno vyhovovaly všem uchazečům.Kurz Vás důkladně připraví na následnou zkoušku z ifrové Angličtiny u naší organizac…

Celá aktualita

kurz IFR EN/PBN

Vážení piloti, 4.2.2020 zahajujeme v učebně v Praze Holešovicích kurz IFR EN/PBN. Učební plán počítá s pěti večery po 3h. Termíny následujících lekcí budou voleny vždy tak, aby pokud možno vyhovovaly všem uchazečům.Kurz Vás důkladně připraví na následnou zkoušku z ifrové Angličtiny u naší organizace…

Celá aktualita