Naše letadla
Cessna 152 byla představena v roce 1977 jako nástupce modelu C-150. Celkem bylo až do roku 1985 vyrobeno přes 7 500 kusů včetně licenční výroby ve Francii (Reims Aviation). Hlavní odlišností od "stopadesátky" je výkonnější motor Lycoming O-235 o výkonu 110 hp. Náš letoun OK-AVK je vybaven pro lety VFR a jehou domovskou základnou je Plzen-Líně. (
zobrazit celý článek)
Letoun Cessna 172R OK-RUM je vyroben v roce 2007. Jedná se o první Cessna 172, která má motorem vstřikované palivo. Celkový počet nalétaných hodin je méně než 2 000 hodin.
Maximální vzletová hmotnost 172R je 1 450kg. Tento model přinesl řadu vylepšení, včetně nového interiéruse zvukovou izolací, nového víceúrovňového ventilačního systému, standardního čtyřbodového interkomu.
Letoun OK-RUM je vybaven systémem Garmin 1000, který integruje veškeré přístroje a avioniku pro lety IFR do dvou obrazo… (
zobrazit celý článek)
Scottish Aviation Bulldog (vojenské označení SK-61) je britský cvičný letoun v uspořádání sedadel vedle sebe, navržený původně společností Beagle Aircraft.
Britské královské letectvo objednalo 130 kusů v roce 1972, kde byly poté hojně využívány a to především jako letouny v University Air Squadrons. Náš letoun byl poté vlastněn švédským letectvem, kde plnil funkci cvičného letounu.
Prokazatelně zdokumentovaná historie tohoto kusu prokazuje, že letoun nebyl nikdy během předchozího provozu… (
zobrazit celý článek)
Piper 28 byl poprvé představen v roce 1961 a svou dolnoplošnou koncepcí představoval protiváhu letounům Cessna 172. V různých výkonových verzích se model vyrábí dodnes, postupně pod jmény Cherokee, Archer, Dakota nebo Warrior. Již bylo vyrobeno přes 30 000 kusů, což Piper 28 řadí mezi nejrozšířenejší čtyřmístné turistické a sportovní letouny na světě.
Letoun PA-28-181 Archer III provozovaný Aviatickým klubem je vybaven motorem Lycoming o výkonu 180 koní, moderní IFR avionikou (2x Garmin … (
zobrazit celý článek)
Piper Arrow vznikl v roce 1967 z původní čtyřmístné konstrukce Piper 28 Cherokee jako jeho varianta se zatahovacím podvozkem. Pozdější modely Arrow II, III a IV prošly vývojovými změnami v konstrukci, pohonné jednotce a vrtuli. Dosud bylo vyrobeno více než 6 000 kusů typu Arrow a jeho produkce stále pokračuje.
ATO Aviatický klub provozuje dva letouny tohoto typu.Oba letouny jsou certifikovány pro IFR a vybaveny nadstandardní avionikou, které dominuje GNS Garmin 430, HSI a stormscope. PA-28R… (
zobrazit celý článek)
Piper Seneca II s modelovým označením PA-34-200T je druhá generace jednoho z nejpopulárnějších dvoumotorových letadel na světě. Letoun je vybaven dvěma přeplňovanými šestiválci o výkonu 200 koňských sil, moderní avionikou včetně digitálního HSI, Stormscope a autopilota. Je plně certifikován pro lety podle přístojů IFR a disponuje systémem odmrazování křídel, stabilizátoru a vrtulí.
Pohodlný interiér pro šest osob nabízí velice komfortní cestování. Cestovní rychlost letounu je od 250 do 30… (
zobrazit celý článek)
Cessna 172 RG, někdy nazývaná jako Cutlass II, typově vychází z letounů Cessna 172 a 175. Od běžné C-172 se odlišuje zástavbou silnějšího motoru o 180 koňských silách, zatahovacím podvozkem a stavitelnou vrtulí. To vše letadlu uděluje cestovní rychlost 115 uzlů při zachování jednoduchých letových vlastností a příznivé ekonomiky provozu typické pro C-172. Naše C-172 RG poznávací značky OK-ALZ „Rain Dancer“ je certifikována pro lety podle přístrojů (RNAV IFR) a je vybavena moderní avionikou - GNS… (
zobrazit celý článek)
Cessna 172 SP je zatím nejmodernější variantou osvědčené C-172. Letoun je vybaven motorem o výkonu 180 koní, moderní avionikou a autopilotem. Díky pohodlnému interiéru s koženými sedačkami a vysoké ekonomice provozu je letadlo ideální zejména ke komfortnímu cestování. Aviatický klub provozuje dva letouny tohoto typu.
OK-ELA
Letoun OK-ELA je vybaven systémem Garmin 1000, který integruje veškeré přístroje a avioniku pro lety IFR do dvou obrazovek – PFD a MFD. Letoun byl vyroben v roce 2005 a p… (
zobrazit celý článek)